Leírás

Kint vagyok Kielben (Németország) PhD hallgatóként, és ide írom le, hogy mi zajlik :) A végéről kezdjétek! :P

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

03.
október

Előzmények

Kobarid  |  2 komment

Az úgy kezdődött, hogy volt nekem egy általános tudományos érdeklődésem, meg voltak (egész jó) eredményeim, valamint volt a siralmas hazai helyzet (ha valaki tud 5 embert, aki idén munkát kapott környezetvédelmi területen, kommenteljen, és küldök neki Kielből füstölt halat!).

Mindezek miatt a végzésem után doktori (PhD) képzés felé indultam meg, mer az jó. Ha meg már kutatás, akkor jó lenne olyan államban csinálni, ahol kedvezőbbek a (főleg anyagi) feltételek, mint itthon.  Mindez 2011 vége táján kezdett egyértelművé válni, ennek valamennyi magánéleti, szemléletbeli, és egyéb következményével.

Az akkori verzió szerint nekem az USA egyik egyetemére kellett volna mennem. Az ottaniak szerint viszont nem annyira, ami 2012 májusa táján lett egészen világos, bár korábban is voltak gyanús jelek, ezért az év első negyedét doktori ösztöndíjak keresésével, és kapcsolatok létesítésével töltöttem, amiből lett rengeteg elküldött e-mail, amire érkezett néhány ilyen-olyan válasz, és lényegében egyetlen egyértelmű pozitív válasz: ezt küldték Kielből.

Némi további levelezést követően július vége felé kiugrottam ide felvételizni, ami önmagában is egy remek út volt (az egyetem mindent kifizetett; ez otthon épp csak egy picit néz ki másként...), majd pár nap múlva jött az e-mail, hogy felvettek.

Olybá tűnik, hogy itt kezdődik a blog maga...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kiel.blog.hu/api/trackback/id/tr54817963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása