Leírás

Kint vagyok Kielben (Németország) PhD hallgatóként, és ide írom le, hogy mi zajlik :) A végéről kezdjétek! :P

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

03.
március

Újdonságok

Kobarid  |  2 komment

Remélem, hogy mindenki olyan napsugaras, szép reggelre ébredt, mint én. Lehet, hogy itt a tavasz is németes pontossággal érkezik? Én mindenesetre ki fogok gyalogolni a Förde partjára, mert ide az relatíve közel van.

Elég hosszú ideje semmit sem írtam ide, aminek oka van.  Ez az ok pedig az ún. blog-paradoxon.  A lényeg az, hogy ha sok minden történik, akkor nincs idő írni a blogba, ha meg kevés dolog történik, akkor nincs mit írni a blogba.  Az élet kegyetlen, ugyebár...

Amint azt korábbi posztjaimból talán láthattátok, március elsejével új helyre kellett költöznöm.  Volt ugye kezdetben a többször is megénekelt, egyetemhez közeli, önálló kollégiumi szoba. Aztán a helyi, ráérős sztálinista bürokraták kitalálták, hogy nekem ott nem szabad lakni, ezért kaptam egy szobát egy lakásszerű lakóegységben (WG), de még legalább ugyanabban az utcában.  Majd a további, mindenre alkalmatlan béta-mínusz hivatalnokok benéztek valamit, és most a város végén lakom egy ugyanilyen képződményben.  Végülis csak annyi szempontom volt, hogy közel legyen és önálló legyen; ez cserébe legalább kicsit olcsóbb, mint az előző koli volt, és kb, harmad annyi, mintha egy lakást bérelnék a számomra kedvező városrészben.  A hármas faktor nem lehet véletlen: három ilyen WG szoba tartozik egybe, közös használatra van egy apró fürdőszoba és egy kis konyha.  A lakótársakkal nincs gond, szerintem velem se lesz, szóval amíg nem sikerül valami jobbat kitalálni addig itt maradok, mert azért a fizetésem felét nem akarom lakbérre elkölteni csak mert szempontjaim vannak...

Mert el lehet szórni a pénzt másra! Tegnap egy átlagosan fizetett magyar ember havi nettó fizetését elköltöttem, mondjuk kevésbé hangzik nagypofájúan, ha hozzáteszem, hogy már régóta tervezett dolgokat szereztem be.  Először is vásároltam egy (szerintem) jó túrabakancsot, ami az itt néha előforduló terepi mászkálás, vagy esetleges kirándulás miatt már régóta jó lett volna, valamint egy (szerintem) király okostelefont, ami szintén többször jól jött volna már.  Szóval most már én is smartphone-buzeráns lettem: letöltöttem számtalan nagyon értelmes alkalmazást, Angry Birdöt, és bizonyára nem soká jönnek az Instagram-képek is a tízóraimról, reszkessetek!

Ami még várható a héten tanszékileg: lesz egy terepi mintavételezés kedden, amikor egy egyetemi szolgálati kisbusszal kimegyünk és mintát veszünk, szerdán elutazunk Hannoverbe, ahol csütörtökön előadást tartunk, és pénteken valami kiránduláson veszünk részt.

Hétvégén újra itt leszek, hogy beszámoljak nektek!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kiel.blog.hu/api/trackback/id/tr315114187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sisylvietta 2013.03.16. 17:28:41

Hát mi történik Kielben? Elfogytak a hírek?
süti beállítások módosítása